هر داستانی باهنر و پشتکار قهرمانی رقم می خورد؛
بنیان گذاران بهسازان طـی دو دهـه تـلاش و صـبر مســــیری را بـرای توسعه صنعت ایران با عشق سـاختند و بـادانش، هنـر و تکنولـوژی بهترین ها را خلق کردند تا ایرانی محصـول شایسـته ایرانـی را بانـام نیک به ذهن بسپارد.
داستان بهسازان از آغاز
فعالیت گروه بهسازان از سال 1380 در کارگاهی 200 متری به همت رضا حسین صباغیان و محمدعلی شاهسوارانی آغاز شد. آغازگران داستان بهسازان بهخوبی میدانستند که با چه هدفی پا به این مسیر گذاشتهاند و بهسوی کدام چشمانداز درحرکت هستند.
آنچه از ابتدا در اندیشه و عمل رضا حسین صباغیان و محمدعلی شاهسوارانی بهخوبی مشهود بود؛ تصمیم برای تولید محصول باکیفیت همراه با خدمات شایسته و در شأن مشتری بود.
آنها به دنبال خلق محصولی بودند که در ذهن مشتری اطمینان و امنیت خاطر بسازد و به قلب او رضایت و آرامش ببخشد. علاوه بر این، آنها در اندیشه خلق ارزشی بودند که فراتر از نیاز و تقاضای مخاطب باشد و برای خریدار تجربهی خریدی منحصربهفرد بسازد.
خلق ارزشی که شایسته مخاطب باشد حاصل تجربههای ارزشمندی بود که بنیانگذاران بهسازان پیش از آغاز در حوزه ساخت ساختمان کسب کرده بودند و بهخوبی میدانستند که برند جوان را به کدام سو و در پاسخ به کدام تقاضای مخاطب هدایت کنند.
در آغاز راه، علیرغم ورود و رونق برندهای خارجی در ایران و همینطور تلاش این برند برای گرفتن سهم بیشتر از بازار ایرانی، بنیانگذاران بهسازان با اندیشه بزرگ کارآفرینی توانستند در کمتر از 2 سال در چرخهای تولید کارخانهای به مساحت 3000 متر را با مفهوم سبک زندگی به گردش درآورند. انگیزه توسعه و همینطور آگاهی به مسیر کسبوکار موجب شد سرعت رشد بهسازان جوان افزایش یابد و خطوط تولید بهصورت تخصصی گسترش یابد و مسیر چشمانداز خود را هدفمندتر ادامه دهد.
فارغ از اینکه بیش از ۲۰ سال است که برند بهسازان با تلاش واندیشه رشد کرد بزرگ شده اما هیچ وقت به آنچه که هست اکتفا نکرد و همواره دراندیشه توسعه تکنولوژی با همکاری نیروهای کاردان، بهرهگیری از دانش مدرن تولید، آموختن دانش راهبری و همکاری با مشاوران صاحباندیشه در صنعت و تجارت و از همه مهمتر آموزش و پرورش نیروهای همراه خود بوده است
بهسازان از ابتدای راه با آگاهی مطالعه و شناخت مسیر همواره سعی داشت بهترینها را برای گردش فرآیندهای سازمانی خود انتخاب و با بهره پیری از دانش روز قدمهای استوار و هدفمندتری بردارد.
از این رو با وجود همه چالشها و گاهاً تهدیدهای اجتناب ناپذیر که در سالهای اخیر دنیای تجارت میزبان آنها بوده و هست؛ از سالها پیش با مطالعه تحقیقات آموزش و بهرهگیری از تخصص مشاورین حوزه صنعت کسب و کار منابع انسانی فرآیندهای سازمانی و بازار و مصرف اقدام به بررسی و بازبینی مسیری کرد که با همت و عشق به زیبایی ساخته بود.
جستجو و ممیزیها تنها با هدف بهبود فرایندهای کنونی و یا ساختارهای مرتبط با کسب و کار انجام نشد بلکه چشمانداز بنیانگذاران برند بهسازان خلق جریانی استاندارد و مدرن آمیخته به دانش تخصصی روز در راستای بهتر زیستن در عصر پرشتاب ارتباطات رقم خورد.
از اینرو، سالها پیش از ورود به قرن جدید بنیانگذاران بهسازان پلتفرم استراتژیک راهی که در پیش دارند را تدوین و بهسازی کردند تا فرایندها ساختاری اعم از تولید، ساختار سازمانی، سیستمها و روشها در چرخه فرایند کسب و کار، مارکتینگ، فروش، ارتباطات و تبلیغات، امور مشتریان، طراحی محصول، ساختار فروشگاهی آموزش و ارتقاء منابع شایسته انسانی و کلیه فعالیتها و واحدهای مرتبط با آن را در راستای یک قله هدفمند سازد.
با وجود این که بنیانگذاران بهسازان و اعضای هیئت مدیره آن مردان صاحباندیشه و به دنبال خلق تمایز هستند اما در مقطعی از دوران با احترام و صمیمیت به انتخاب آقایان شاهسوارانی و صباغیان که به دلایل شخصی و علی رغم همراهی و تلاشهای ارزشمند برای توسعه بهسازان تصمیم به واگذاری امور به دیگر مدیران گرفتند صمیمانه احترام قائل شدند و با قدردانی ازایشان خداحافظی کردند.
اما انتخاب احترام به تصمیم آقایان… شاهسوارانی و… صباغیان یکی از چالش در فصل جدید بهسازان در مسیر استراتژیک پیش رویایشان و پایبندی بر ارزشهای برند بود؛ اندیشه نو بهسازان در قرن نو که مسیر دانش و آگاهی را پیش رو دارد تغییرات دیگری از جمله سیستمسازی فرایندهای ساختار سازمانی با بهرهگیری از نرمافزار ERP، همکاری با مشاوران و متخصصین حوزه کسب و کار برای بازسازی و بازیابی و همچنین ممیزی ساختار فرآیندهای ساختار سازمانی، آموزش و پرورش منابع انسانی، متمرکزسازی فعالیتهای گروهها از جمله ارتباطات مارکتینگ، طراحی محصول و سایر بخشها در تولید از دیگر اتفاقات و تحولاتی بود که به سبکاندیشه نو بهسازان رقم خورد که هدف اصلی آن خلق محصول و احساسی متمایز برای مخاطبی است که در دنیای مدرن امروز به دنبال همراهی با برندهای صاحباندیشه بوده و از آنان تمایزی ارزشمند انتظار دارد.
گروه بهسازان همواره در تلاشند تا بتوانند آنچه که شایسته نام ایرانی است خلق کند؛ نامی که صاحب هویت تاریخ، قدمت، هنر و زیبایی است. خانواده جوان بهسازان با همدلی و همراهی متخصصین ایرانی موفق شدند در مدتزمان کوتاهی مفهوم نوینی از نقش منحصربهفرد محصول شایسته ایرانی را در ذهن ساختمانسازها و مخاطبین محصولات خود خلق کنند.