اطلاعات تماس

اندیشه ای به سبک قرن نو

دنیای تجارت امروز پا به عرصه دیگر گذاشته که در آن هیچ حد و مرزی برای خلاقیت و شکوفایی نیست به رغم این بی‌مرزی، پویایی، خلاقیت و جسارت اصل اساسی بستر رقابت‌های حرفه‌ای شده است.

در عصر ارتباطات نیاز و تقاضای مشتری‌ها دیگر مثل سابق نیست؛ تکنولوژی و سیستم‌های مدرن دیجیتال، ابزارهای عرضه و تقاضای رنگ به رنگی را برای زندگی به سبک امروز فراهم کرده‌اند و به تبع نقشه راه بسیاری از صاحبان تجارت را تغییر دادند یا به بیانی دیگر دلیل مهمی برای هدفمند، سریع و استراتژیک‌ تر اندیشیدن‌ ایشان شدند.


همه آنچه گفتیم درباره دنیای امروز گفتیم، تصویری است که مردم، بازار، برندهای صاحب نام و از همه مهمتر کارآفرینان خلاق پویا در سرزمین ما از نقش بیکران آن هستند.
باوجود همه فرصت‌ها رشد در عصر ارتباطات و ورود به دنیای ابزارهای دیجیتال برای بسیاری از کسب و کارها جذاب و برای برخی دشوارتر است. اما برای کارآفرینانی که خلاقیت بن مایه آغاز راه‌ایشان بوده و هست و ورود به عصر ارتباطات فرصتی بی‌تکرار برای تغییر و بازخوانی راهی که آمده اندو مسیری است که ساخته‌اند.





از میان مردان پویا و جسور که از آغاز می‌دانستند در دنیای تجارت هدف چیست و راه را چگونه باید متمایز بپیمایند. داستان زیبایی به چشم می‌خورد؛ داستان‌اندیشه‌ای نو در قرن نو؛ اندیشه‌ای که دانه‌های آن سال ۱۳۸۰ با همت رضا صباغیان و محمدعلی شاهسوارانی با پویایی و تلاش دردل صنعت این مرز و بوم جوانه زد، جان گرفت، رشد کرد و بزرگ شد و امروز کارخانه‌ای به وسعت ۳۰۰۰ متر است که با همدلی نیروهای متخصص و کاردان با تعهد به ارزش کیفیت، خلاقیت، پویایی و اعتماد با نام زیبای بهسازان می‌درخشد.





بهسازان برندی جوان پویا و صاحب‌اندیشه است؛ چرا که بنیانگذاران آن از آغاز تنها به دنبال تولید محصول و رقابت در بازار نبوده و نیستند آن‌ها دراندیشه خلق محصولی متمایز با هویت و شناسنامه شایسته ایرانی هستند تا در جهان بدرخشد.







فارغ از اینکه بیش از ۲۰ سال است که برند بهسازان با تلاش واندیشه رشد کرد بزرگ شده اما هیچ وقت به آنچه که هست اکتفا نکرد و همواره دراندیشه توسعه تکنولوژی با همکاری نیروهای کاردان، بهره‌گیری از دانش مدرن تولید، آموختن دانش راهبری و همکاری با مشاوران صاحب‌اندیشه در صنعت و تجارت و از همه مهمتر آموزش و پرورش نیروهای همراه خود بوده است.

بهسازان از ابتدای راه با آگاهی مطالعه و شناخت مسیر همواره سعی داشت بهترین‌ها را برای گردش فرآیندهای سازمانی خود انتخاب و با بهره پیری از دانش روز قدم‌های استوار و هدفمندتری بردارد.



از این رو با وجود همه چالش‌ها و گاهاً تهدیدهای اجتناب ناپذیر که در سال‌های اخیر دنیای تجارت میزبان آن‌ها بوده و هست؛ از سال‌ها پیش با مطالعه تحقیقات آموزش و بهره‌گیری از تخصص مشاورین حوزه صنعت کسب و کار منابع انسانی فرآیندهای سازمانی و بازار و مصرف اقدام به بررسی و بازبینی مسیری کرد که با همت و عشق به زیبایی ساخته بود.


جستجو و ممیزی‌ها تنها با هدف بهبود فرایندهای کنونی و یا ساختارهای مرتبط با کسب و کار انجام نشد بلکه چشم‌انداز بنیانگذاران برند بهسازان خلق جریانی استاندارد و مدرن آمیخته به دانش تخصصی روز در راستای بهتر زیستن در عصر پرشتاب ارتباطات رقم خورد.



از اینرو، سال‌ها پیش از ورود به قرن جدید بنیانگذاران بهسازان پلتفرم استراتژیک راهی که در پیش دارند را تدوین و بهسازی کردند تا فرایندها ساختاری اعم از تولید، ساختار سازمانی، سیستم‌ها و روش‌ها در چرخه فرایند کسب و کار، مارکتینگ، فروش، ارتباطات و تبلیغات، امور مشتریان، طراحی محصول، ساختار فروشگاهی آموزش و ارتقاء منابع شایسته انسانی و کلیه فعالیت‌ها و واحدهای مرتبط با آن را در راستای یک قله هدفمند سازد. با وجود این که بنیانگذاران بهسازان و اعضای هیئت مدیره آن مردان صاحب‌اندیشه و به دنبال خلق تمایز هستند اما در مقطعی از دوران با احترام و صمیمیت به انتخاب آقایان شاهسوارانی و صباغیان که به دلایل شخصی و علی رغم همراهی و تلاش‌های ارزشمند برای توسعه بهسازان تصمیم به واگذاری امور به دیگر مدیران گرفتند صمیمانه احترام قائل شدند و با قدردانی ازایشان خداحافظی کردند.

 

اما انتخاب احترام به تصمیم آقایان… شاهسوارانی و… صباغیان یکی از چالش در فصل جدید بهسازان در مسیر استراتژیک پیش روی‌ایشان و پایبندی بر ارزش‌های برند بود؛ اندیشه نو بهسازان در قرن نو که مسیر دانش و آگاهی را پیش رو دارد تغییرات دیگری از جمله سیستم‌سازی فرایندهای ساختار سازمانی با بهره‌گیری از نرم‌افزار ERP، همکاری با مشاوران و متخصصین حوزه کسب و کار برای بازسازی و بازیابی و همچنین ممیزی ساختار فرآیندهای ساختار سازمانی، آموزش و پرورش منابع انسانی، متمرکزسازی فعالیت‌های گروه‌ها از جمله ارتباطات مارکتینگ، طراحی محصول و سایر بخش‌ها در تولید از دیگر اتفاقات و تحولاتی بود که به سبک‌اندیشه نو بهسازان رقم خورد که هدف اصلی آن خلق محصول و احساسی متمایز برای مخاطبی است که در دنیای مدرن امروز به دنبال همراهی با برندهای صاحب‌اندیشه بوده و از آنان تمایزی ارزشمند انتظار دارد.







گروه بهسازان همواره در تلاشند تا بتوانند آنچه که شایسته نام ایرانی است خلق کند؛ نامی که صاحب هویت تاریخ، قدمت، هنر و زیبایی است.






آنچه در این مقاله گفتی تنها بخش کوچکی از قصه بهسازان در آغاز قرن نو بود برای ادامه داستان و شنیدن تنها قدرت نه با ما همراه باشید.